Miles: Kapitel 106- Alla mina demoner

Låt som inspirerat mig:

 

 

 

Jag hängde över en klippkant. Nedför mig rusade havet, med så höga vågor att de nuddade mig i fötterna. Emmanuel stod över mig, med en ängslig Sofia strax bakom sig. Han skrattade och började trampa på mina fingrar så att jag tvingades släppa, finger för finger.

   ”Em, sluta!” skrek Sofia bakom honom och försökte dra undan honom.

   ”Jävla hora!” svor Emmanuel, och knuffade Sofia som föll i vattnet med ett skrik.

   ”Nej!” ropade jag efter henne.

   Min pappa dök upp bakom Emmanuel. De två skrattade tillammans, som allierade, och sedan trampade de båda två på mina fingrar tills jag också föll ner i vattnet.

   Jag hann inte ta ett andetag och råkade itsället dra ner en munfull med saltvatten i lungorna. Jag fäktade runt med armarna, ville skrika, men inga ljud kom ur min mun. Jag såg Sofia flyta en bit från mig. Hennes kropp var helt livlös. Hon hade drunknat, precis som jag snart skulle göra. Allting blev mörkare omkring mig och snart var allt helt svart.

   ”Miles.” sa en orolig röst. ”Vakna, Miles, vakna!”

   Jag försökte komma undan den som drog i mig, skrek åt den att släppa mig.

   ”Miles!”

   Jag satte mig upp, slog upp ögonen och såg in i Sofias bruna. Men hon var ju död. Jag hade sett det själv, hon var död. Hon hade drunknat precis som jag själv hade gjort. Varför dog alla runt omkring mig?

   ”Miles, ta det lugnt.” sa Sofia och höll mitt huvud mellan sina händer. Hon var blöt, från vattnet som hon drunknat i. ”Det var bara en dröm.”

   Jag försökte prata med allt som kom ur var snyftningar. Då insåg jag att Sofias händer var blöta p.g.a mina tårar. Jag var inte i vattnet längre, jag var i mitt mörka rum.

   ”Jag hörde dig skrika.” berättade hon. ”Så jag skyndade mig in. Hade du en mardröm?”

   Jag försökte samla ihop mina tankar. Sofia var här för att hon sov över, nu hade jag väckt henne. Istället för att verka förskräckt över mig gjorde hon allt för att få mig att må bra igen.

   ”Du behöver inte se mig när jag är såhär, Sofia.” sa jag med en grötig röst och såg bort från hennes ögon. ”Förlåt för att jag väckte dig, du kan gå nu.”

   ”Vill du att jag ska gå?”

   Jag borde säga ja, men ordet fastande i min strupe. Jag ville inte att hon skulle gå. Mardrömmen var fortfarande alldeles färsk i mitt sinne och jag skakade i hela kroppen efter den. Hennes händer mot min hud var som ett ljus i ett becksvart rum. De var lugnade, betryggande, och jag ville för allt i världen att hon skulle stanna. ”Nej.”

   Jag kunde skymta lättnad i hennes ansikte. Ville hon inte gå? ”Vill du berätta vad den handlade om?”

   ”Nej.” Jag lade mina händer över hennes, strök hennes lena hud. Det var kallt i rummet och den svett som täckte min kropp gjorde det bara kallare, men henne hud mot min var som mindre, behagliga eldar. Jag grät inte längre men fick fortfarande snyftrysningar. ”Gå inte, snälla.” Fan vad patetisk jag lät.

   ”Nejdå, jag stannar.” Hon lade sig ned på den vänstra sidan på min säng, ovanpå täcken, och drog försiktigt ner mig så att jag låg på den högra. I vanliga fall brukade det ta minst en timme innan jag kunde lägga mig ner igen utan att få panikattacker, men med Sofia bredvid mig var jag lugn. Jag var trygg.

   Vi låg ansikte mot ansikte, kanske en halv meter ifrån varandra. Jag kramlade mig fast vid hennes hand, livrädd för att hon skulle släppa taget. Men det gjorde hon inte. Hon höll min hand tillbaka och log mjukt mot mig, pratade tyst om meningslösa saker. Min andning blev långsammare och ögonlocken tyngre.

   Hon var så vacker i månljuset. Hennes hud sken och hennes hår glänste, för att inte tala om hennes ögon. De verkade gnistra. Och de såg på mig med ömhet och medlidande, inte avskräckt över mina vildsinta skrik och hysteriska gråt.

   ”Sofia.” mumlade jag just innan jag kände att jag skulle dosa av.

   ”Ja?”

   ”Du har sett allt nu. Alla mina sidor, alla mina demoner.”

   ”Och jag ser hur vacker du är.”  

 

Skiss jag gjort själv :)
 

Kommentarer
Anna

Super bra! :)

2013-10-29 @ 22:10:26

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort