Hur jag kom på Karaktärerna

Förlåt, glömde ärligt talat bort att jag förväntades skriva mer på den här bloggen. 
 
Okej, hur jag kom på karaktärerna. 
 
Elle
Redan får början visste jag att det skulle handla om två syskon, kille och tjej. Jag ville att tjejen skulle vara en "pangbrud", en som inte låter sig tryckas ner och är riktigt tuff, men samtidigt bryende. Också blev det enklare med hela James-grejen om hon var ganska trög när det gällde att tolka andra, så därför fick det bli så.
   Jag ville också slå ihjäl på fördomar: Därför gjorde jag henne till en punkare. Många tänkter nog punkare, det är de där människorna som är mörka och deppiga.
   Det behöver knappast vara så. Så jag ville ha en punkare som var lika glad och ledsen som vilken annan tonåring som helst. 
   Jag ville inte heller att hon skulle vara smal. Alla tjejer i böcker är smala (i vissa fall måste de, typ Rose i Vampire Academy. Hon om ska kunna orka springa runt och skarpa människor måste hon ju vara vältränad) Men Elle skulle inte springa runt och sparka människor, så hon kunde gott få vara lite bredare. Jag ville inte att det skulle vara en grej av det, inte som att hon är supertjock. Bara inte pinsmal. Jag ville att hon skulle ha lite hängmage och inte ha ångest över det. För man behöver inte ha en platt mage för att vara fin. 
   Jag ville, som sagt, att hon skulle krossas, så att hon kunde hela. Och krossandet lade till lite i hennes personlighet, gjorde henne försiktig och tuffare. 
 
Hon är inspirerad av Kelly Clarksons låtar och därför fick även Kelly stå för utseendet. Hennes klädstil är helt annourlunda än min egen, vilket gjorde det lite kul att hitta kläder till henne. Man fick tänka "Vad skulle Elle gilla?" istället för "Vad är fint?"
   Det är lite Catwomen i henne också, med att envisas med klackar och så. 
 
Miles
Miles, Miles... Kära Miles. Min egen favoritkaraktär. Jag ville skapa en kille inspierarad av Jess i Gilmore Girls (jag vet att jag stavar fel, orkar inte). En bad boy i början, som sedan mjuknar i takt med att han blir kär, men ändå behåller sin tuffhet. 
   Tanken var ju då att Miles skulle vara cool, lite farlig. Alla skulle vara lite rädd för honom, men eftersom att jag inte ville att han skulle bli lik Tyler (se Sun Beach) så gjorde jag hans personlighet annorulunda. Miles har inte svårt att prata med folk, han ler ofta och skrattar sarkastiskt, kan charma folk när han vill det och skrämma dem när han vill det, han skulle vara smart. En stor del av Miles personlighet fick bara komma medan jag skrev, som att han blev ett Disneyfan. 
   En stor del av Miles' personlighet beror ju på olyckan (babababaaa!). Den har gjort honom till att han vill vara kriminell, inte bryr sig längre, inte pratar längre. Men kärleken till Sofia skulle få honom att bli sig själv igen, och bla bla bla. 
   Först var Miles inte alls lika psyko som ni känner honom. Men sedan såg jag Perks of Being a wallflawor, och då gick jag lust att psyka till honom. Och det blev en mycket roligare och intressantare karaktär, tycker jag i alla fall. 
   Också ville jag att han skulle lida. Det är någonting med pojkar som lider för tjejer i berättelser som är bara så... FANTASTISKT. Så ja, han skulle lida över Emmanuel med Sofia, över Sofia inte vilja ha honom, LID LID LID. Det var jättekul att skriva. Hi hi. 
    
Miles skulle jag tilldela min favoritband, the White Stripes och Dropkick Murphys. Det var kul att få smyga in mina egna intressen i berättelsen. Som stjärnskådning. Jag älskar stjärnskådning, det är fint och det var någonting som fick föra Miles och Sofia tillsammans. En andledning för dem att ligga i trädet på natten. Samma sak var det med Disney-grejen, och böckerna de läste är böcker som jag har läst, och mer. 
   Fast jag älskar havet och båtar, och Miles hatar dem. 
 
Han fick inte vara perfekt, så därför säger han lätt saker han inte menar och är lite för impulsiv. 
 
 
Tony
Gulliga lilla Tony. Jag ville att Elle skulle ha en manlig bästa vän, men jag ville inte att man skulle börja hoppas att de skulle bli ihop, så Tony fick bli bög. 
   Först tänkte jag göra honom sådär typiskt bög som alla är i serier. Sådär femenin, ha känsla för stil, gråta till filmer, m.m. Men sen tänkte jag att jag inte ville ha det så. Det finns ju tusentals bögar är ute som är precis som alla andra killar. Bara för att man är homosexuell är man inte femenin. Så jag ändra Tony, till en vanlig, blyg kille som är utstött och som är kontrollerad av mamma. 
   Men jag ville ju att han skulle förändras, bli den som ser allt och lägger ihop puzzelbitarna i allas liv. Musiken var det som skulle föra han och Elle tillsammans, så det var nödvändig i hans personlighet. 
   Han skulle vara den perfekta bästa vännen. Snäll, omtänksam, förståeende. Han skulle också få tuffa till sig och bli modigare. 
   Att han och Miles blev vänner bara hände medan jag skrev, men jag är nöjd med det. Det enda jag hade tänkt om de två innan var att Tony skulle vara rädd för Miles i början. 
 
MER KOMMER IMORGON!

Kommentarer
Anna

Super kul och få reda på hur då fick idena till karaktärerna. :D

2013-12-06 @ 09:21:12

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort