Elle: Kapitel 122- Xander

 

 

Och plötsligt var det löst igen. Sofia och Miles.

   De berättade om vad som hänt, om hennes mammas hot. Även om jag alltid tyckt att hon är en bitch var detta överraskande. Och det rörde mig att Miles valt mig före sin egen lycka.

   Sofia hade konfronterat henne och tvingat henne att ta tillbaka det. Sofia hade äntligen funnit lite attityd, lite mod att säga ifrån. Imponerande.

   Och så var allting bra igen. Det var som om problemet aldrig varit där, så fort var det borta igen.

   Slutproven kom och Miles lyckades bra på dem. Sedan skickade han in ansökningar till det där colleget ända borta i Kalifornien, och om han kommit in eller inte visste man inte än.

   Sofia ansökte till samma college. Det överraskade oss, för hon hade ju så mycket pengar att jag tagit för givet att hon skulle gå på Havard eller Yale, eller nåt. Men hon hade insett att hon ville bli astronom, och höll med Miles om att programmet på den där skolan verkade jättebra. Detta gjorde min bror överlycklig, förstås.

   När plugget avtog hade jag och Tony plötsligt massor av fritid. Vi lade oss ner i gräset i parken, njöt av värmen från annalkande sommar, pratade om avslutningen och annat skit. Så hörde vi plötsligt en främmande röst säga:

   ”Tony?”

   Tony satte sig tvärt upp bredvid mig och stirrade chockerat. Jag följde hans blick till en kille i vår ålder, som stod och såg ner på oss med en överraskad blick, som även var lite… blyg? Killen hade svart hår och en svart munktröja, var ganska söt med sitt smala ansikte och stora, gröna ögon.

   ”Xander?” andades Tony och reste sig långsamt. ”Vad gör du här?”

   Xander. Killen som Tony varit ihop med, innan han varit tvungen att flytta med sina föräldrar. Var hade han kommit ifrån?  

   Jag såg från honom till Tony och bet mig i underläppen för att dölja ett leende. Jag hade blivit bättre på att läsa av människor. Efter att ha sett Miles och Sofia nu, och fått förklarat hur jag och James såg på varandra, kunde jag nu känna igen kärlek. Och dessa två var fortfarande kära i varandra.

   ”Du har förändrats.” sa Xander med ett litet leende. ”Hur har du haft det?”

   ”Bra.” sa Tony. ”Väldigt bra.”

   Sedan stod de bara tysta i en halv evighet innan jag skrapade med foten och väckte min vän till liv.

   ”Det här är Elle.” presenterade han.

   ”Hej.” sa jag till Xander, som nickade tillbaka. Han hade inte ögon för mig egentligen.

   ”Jag har flyttat tillbaka igen.” berättade Xander. ”Mina föräldrar har skiljts, och min mamma ville tillbaka hit. Jag kommer att bo här varannan månad.”

   ”Vad bra.” sa Tony. ”Alltså, inte att dina föräldrar har skilt sig och så, men…”

  ”Ah.” sa Xander och nickade.

   ”Det var kul att träffas.” sa jag. ”Vi ses, Tony.”

   Sedan lämnade jag dem ifred och hoppades att resten skulle lösa sig som jag ville.


Kommentarer
Anna

Super bra! :)

2013-11-15 @ 07:58:56

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort