Miles: Kapitel 117- Accepterar en bror och en systers förhållande

 

 

Att se Elle och James var i början väldigt fel för mig. Det var som att se min bror och syster kyssa varandra. Väldigt konstigt.

   ”Sluta titta på dem sådär.” sa Tony till mig.

   ”Som vaddå?”

   ”Som om du vill springa fram och slita dem ifrån varandra.”

   ”Men det är ju det som jag vill göra.”

   ”Du borde vara glad för dem.” sa Tony. ”Och förresten kan du inte hindra det. Det var menat att vara så, precis som det var med dig och Sofia. Du ser det väl inte, men Elle och James har samma blick som ni har när ni ser på varandra.”

   ”Har de?” Jag kisade mot dem som om det skulle få mig att se saker bättre.

   ”Ja.”

 

Den första tiden låtsades jag var glad för deras skull, men efter ett tag behövde jag inte låtsas längre. Jag märkte hur lyckliga de blev av varandra. De skrattade oftare, log oftare och verkade bry sig mindre om de problem som de hade. De hade kul med varandra och kunde förstå varandra. Jag ville ju bara det bästa för dem, och om det var varandra… Så fick det vara så.

   Mellan mig och James var det en aning obekvämt till en början. Helt plötsligt var han inte bara min bästa vän, han var min syster pojkvän också. Men även det löste sig, steg för steg så blev det som vanligt igen, samtidigt som jag lärde mig att vara glad för dem blev det okej mellan oss också.

   Det var faktiskt ganska bra nu. Okej, väldigt bra. Alla var lyckliga och Sofia hade börjat sova hos sin familj igen. En dag, när våren var här till fullo och man inte behövde gå runt i jacka längre, kom Sofia till mig med ett glatt uttryck i ansiktet.

   ”Min familj ska ha en fest i helgen, och de vill att jag kommer med dig.”
   ”Ursäkta, jag hörde nog fel, jag tror att du sa med mig?”

   ”Ja!” Sofia tog ett litet glädjeskutt och fattade min hand. ”Jag tror att de äntligen accepterat dig, och vill lära känna dig!”

   ”Vad bra.” sa jag och log mot henne, men inombords kände jag att det måste finnas en undermening.

   ”Vad är det?” sa Sofia. Jag kunde aldrig ljuga för henne längre, och jag älskade det.

   ”Det känns bara som att dina föräldrar planerar att mörda mig eller nåt.”
   ”Vad du är fånig!” skrattade hon och gav mig en snabb kyss. ”Det blir jättekul.”

 

 


Kommentarer
Anna

Super bra!! :)

2013-11-09 @ 11:31:15

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort