Elle: Kapitel 74- Inbjudan

Jag kan inte minnas om jag gav James ett efternamn eller inte, men nu heter han i alla fall Quinstone. :) Och den är lite kortare än vad det brukar vara, jag orkade inte fylla ut den med meningslösa meningar (haha) Nästa blir längre istället :)

 

”Jag har tänkt.” sa mamma. ”Och jag tycker att vi ska bjuda in James’ familj till jul.”

   ”Ärligt?” sa en förvånad Miles och vred sig runt för att kunna titta på mamma, som stod i köket medan min bror stod vid disken.

   ”Ja.” sa min mamma. ”Visst, jag har aldrig träffat Mr Quinstone. Men jag är säker på att han är trevlig. Vi har firat bara vi nu i två år, det vore väl kul med en omväxling?”

   Miles tittade ner i kassan. Jag förstod att han tänkte på de senaste jularna, då jag och mamma firat ensamma medan Miles drack på stan.

   ”Det låter jättebra.” sa jag. Det skulle bli kul med lite främmande på julafton, även om jag hellre bjudit in Tony. Men hans föräldrar skulle släpa med honom till deras släkt under lovet.

   ”Okej.” sa Miles. ”Jag frågar honom när han…”

   Just då, nästan för lägligt, klev James in i caféet med ungarna i släptåg. De där barnen är nog det sötaste jag någonsin sett. Will hälsade glatt på mig och Sarah sa blygt att min klänning var fin, en komplimang som fick mitt hjärta att smälta.

   ”Du kom väldigt lägligt.” sa Miles till James, samtligt som han bjöd honom på en kaffe. ”Jag har någonting som jag skulle vilja fråga dig, och du får säga nej, jag förstår helt.”

   ”Okej.” sa James nästan misstänksamt. ”Vad är det?”

   ”Skulle eran familj vilja fira jul med oss?”

   ”Oj.” Han såg överraskad ut. ”Ehm, alltså… Jag skulle gärna vilja fira med er, men jag måste förstås kolla med pappa först. Men jag tror att det skulle gå, absolut.”

   ”Bra.” log Miles. ”Toppen.”

   ”Men ska vi isåfall köpa till varandras familjer?” James såg lite orolig ut när han frågade det.

   ”Nej, nej, såklart inte.” lugnade Miles honom.

   ”Men… ja, som sagt, jag ska kolla.” James sneglade mot mig, och höll kvar blicken när han såg att jag tittade på honom. ”Hej Elle.”

   ”Hej James.” svarade jag. ”Taggar julafton?”

   ”Absolut. Will, sluta dra i Sarah.” sa han sedan åt sina syskon, som höll på att brottas. De lydde honom direkt. Jag hade aldrig haft sån där kontroll över mina småsyskon, om jag haft några. Det var ganska imponerande faktiskt.

   


Kommentarer
Anna

Super bra! :)

2013-08-30 @ 19:03:18

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort