Elle: Kapitel 91- Överraskning!

 

 

Mamma hade planerat någonting. Någonting, någon form av överraskning, var på gång. Det märkte jag genom att hon sneglade mot dörren hela tiden.

   Jag funderade på vad det kunde vara. Vad det egentligen var kunde jag aldrig gissa, innan dörren till caféet öppnades och en tjej med rosa hår kom in.

   ”LEAH!” gallskrek jag så att alla i caféet tystande och rusade in i den skrattande tjejens armar. Jag kramade henne så hårt att hon lyfte från golvet. Leah, min bästa vän från Olympia! Vi hade endast sms:at och mejlat under ett halvår.

   Jag släppte taget om henne och granskade henne. Hennes ögonfransar var tunga av maskara, som förr, och hon hade fått ett till piering i ögonbrynet, och verkade ha växt sen sist. Men det var nog bara klackarna som lurade mig.

   Leah är ungefär den vackraste tjejen på jorden. Hon hade höga kindben, vit hud, fylliga läppar och stora, gröna ögon. Hennes hår var långt och blev aldrig fettigt, hon var pinnsmal trots att hon åt socker som ingen annan och var alltid klädd i nya kläder.

   ”Gud, vad fint det är här!” sa hon och såg sig omkring. ”Ni har verkligen lyckats.”

   ”Du visste att hon skulle komma.” sa jag och såg på mamma, som skrattade. ”Ni har planerat det här bakom min rygg.”

   ”Såklart.” sa Leah och slog armen runt mina axlar. ”Berätta allt för mig nu. Jag vill höra allt om alla snygga killar som varit efter dig.”

   ”Det är bara en, och han visade sig vara ett svin.” sa jag. ”Men jag ska ändå berätta.”

   Jag tror att vi satt i timmar och bara pratade. Jag berättade om allt som hänt, trots att hon redan visste om det. Men nu var det annorlunda, nu fick hon höra alla detaljer.

   ”Den här James verkar intressant.” sa Leah. Hon granskade mitt armband. ”Han måste vara tänd på dig om han ger dig nått sånt här.”

   ”Ge dig.” svarade jag. Om en kille tittade på dig så betydde det enligt Leah att han var intresserad av dig.

   Tony kom in och såg förvirrat på Leah. Jag skyndade mig att vinka honom till mig och presentera dem för varandra.

   ”Ja, bögen.” sa Leah. Bara hon kunde vara så rättfram utan att vara förolämpande. ”Kul att träffas, du verkar jättesöt.”

   ”Tack.” mumlade Tony blygt och satte sig med oss.

   Han gjorde sitt bästa, men det märktes att han hade svårt för att vara supersocial med en främling. Men det märktes att han försökte och det var allt jag kunde kräva.

   Miles kom också in, så småning om, med Sofia efter sig. De hade tydligen hittat på någonting idag, under hans lediga dag.

    När Leah såg honom rusade hon upp från stolen och kramade om honom. Min bror log och kramade henne tillbaka. De hade känt varandra lika länge som jag känt Leah, typ föralltid alltså.

   ”Gud vad snygg du blivit, vad har hänt med dig?” sa hon och granskade honom ordentligt. ”Du måste ge mig märket på din hudsavla.”

   ”Det är kul att se dig med.” svarade Miles.

   ”Har du varit i slaggis?” frågade hon, syftade på hans sår i ansiktet.

   ”Jag har krossat en glasdörr.” svarade han.

   ”Ja just det, Elle berättade.” sa Leah och såg nu på Sofia. ”Men vad sött, har du skaffat flickvän också?”

   Miles rodnade, Sofia också. ”Nej, vi är bara vänner. Sofia, det här är Elle’s bästa vän, Leah.”

   ”Trevligt att träffas.” sa Sofia. Hon och Leah var varandras motsatser när det gäller stil.

   ”Detsamma.” sa Leah och såg mellan Miles och hans vän. Hon lade snabbt ihop hur han kände för henne. Sån var Leah. Smart och listade ut saker snabbt.

 

 Untitled

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Anna

Super bra! :) Roligt att Leah kommer in i bilden. Det ska bli intressant att få läsa vidare och se vad de hittar på. ;) hehe

2013-10-08 @ 07:09:27

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort