Tony: Kapitel 70- Tre i rad lockar fram känslor

Ursäkta förseningen, jag skyller på att jag haft gäst här i några dagar :) Som ni ser är det något speciellt för kap 70, och skrivet ur Tonys perpektiv. 

”Men fan också!” utbrast Elle så högt att flera inne på caféet vände sig om och stirrade mot henne.

   Vi spelade tre i rad med silver- och guldfärgade skedar, och hittills hade jag vunnit varje omgång. Jag hade funderat på att låta henne vinna någon gång, men hon hade genomskådat det och blivit sur.

   Det var eftermiddag och vi roade oss med det här i väntan på att en AC/DC konsert, live-sänd på Tv, skulle börja. Jag kände mig riktigt peppad på det, jag hade bara sett youtubeklipp med dem förut, och de var extra speciella för mig eftersom de var det första band som jag hade börjat tycka om. Det var deras låtar som Elle hade spelat för mig, när hennes familj kommit över på middag.

   Självklart skulle det inte bli coolare än att träffa en äkta låtskrivare (bästa kvällen i mitt liv!) men det skulle ändå bli häftigt.

   I caféet fanns också James, som hade kommit för ungefär en kvart sedan och nu väntade på att Miles skulle komma hem från skolan. Han hade satt sig vid ett bord längre bort och höll en tidning framför sig, men så ofta som han kunde tittade han upp från den för att blicka mot Elle. Den djupa beundran som fanns i hans ögon bekymrade mig lite, för jag var inte säker på att min vän ännu var redo för en ny kille.

   ”Jag hatar dig.” utbrast Elle surt, men tog som väntat tillbaka det lika snabbt som hon sagt det: ”Nej, det gör jag inte, men kan du inte sluta vara så smart? Jag kan tyvärr inte spela med dig längre. Du får mig att verka dum.” skämtade hon och började sedan titta sig omkring. Hennes ögon föll på James, som snabbt såg ner i sin tidning och låtsades att han hållit blicken där hela tiden.

   ”Du James!” ropade hon. Han tittade upp med spelad förvåning. ”Pallra dig hit bort!”

   Han var så ivrig på att göra henne tillfreds att han nästan spillde ut sitt kaffe.

  ”Kan du spela tre i rad?” frågade hon när han kommit fram.

   ”Ehh, jo.”

   ”Jag är silver.” sa hon sedan och lade den i mittenrutan.

   De spelade sedan. James tittade mer på henne än på brädan, och jag märkte att han gjorde stora fel med mening så att hon skulle vinna. Elle märkte det också.

   ”Hey, spela seriöst.” sa hon besviket.

   ”Jag gjorde det.” försökte han invända, men han rodnade och spelade på allvar efter det. Och Elle lyckades vinna, nog för att han inte var så uppmärksam i hennes närhet. I samma ögonblick som hon ropade ut sin seger kom Miles in genom dörren. Han var inte på bra humör, märkte jag direkt. Hans hälsing var stel och när han började lägga upp bakelser gjorde han det med hetsiga rörelser.

   Han var arg, men det fanns även besvikelse och sorg i hans ögon. Även kanske lite längtan. Sofia, antingen. Hon hade gjort honom upprörd, fast nog omedvetet. Kanske hade hon pratat om Em väldigt mycket, eller understrykt på något sätt att hon och Miles bara var i friend zoon.

   ”Här, Miles.” Elle sköt skedarna mot honom. Hon pratade försiktigt, hon märkte av hans humör. ”Spela tre i rad med mig. Snälla.”

   Han suckade. ”Visst.”

   Hon lade till, skämtsamt: ”Spela seriöst, bara.”

   Då knäppte det till. ”Men det klart att jag inte kör seröst, varför skulle jag göra det? Jag är ju aldrig seriös med någonting, allt jag säger, allt jag gör, är ju tydligen bara ett stort skämt eller hur?” nästan skrek han ut.

   Elle bara stirrade på honom utan att veta vad hon skulle säga. Detsamma var det med mig och James. Miles bet sig i underläppen och blundade hårt för en liten stund.

   ”Förlåt.” sa han sedan. ”Jag är bara trött.”

   Nej, du är sorgsen, tänkte jag. Men det är väl uttröttande, antar jag. 


Kommentarer
Anna

Super bra!! :)

2013-07-03 @ 15:04:50
Linnéa

milesmilesmilesmiles åhhhhhhhhhhhhh

2013-07-04 @ 12:17:08
Hemsida/blogg: http://fantasygalen.blogg.se

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort