Elle: Kapitel 24- Trevligt och mjuk

 

 

Jag och Richard började hänga med varandra på skolan, men bara när Tony inte var närvarande. Först var han också med men jag märkte att han inte riktigt var bekväm i en sådan stor grupp, så när han var i närheten hängde jag med honom ensam. Men annars var jag med Richard och hans killkompisar. Vi pratade hårdrock och punk, hur drygt det var att plugga matte och de värsta skräckfilmerna någonsin. När jag var med honom så vågade Lindsay inte säga något. Fegis.

    Richard var bra på att få en att skratta och han fick mig att slappna av. Jag tyckte om att vara i hans närhet och vi umgicks efter skolan. En dag fick jag honom att följa med hem till mig och träffa mamma. Mamma var lite pinsam när hon först förhörde honom, men sedan betedde hon sig som hon brukade (när hon insett att han inte var en psykopat). Vi satt på min säng och studerade mina skivor. Våra ben rörde vid vandra och det fick det att pirra i magen.

   Tony följde också med mig hem. Vi satt med massor av fika och lyssnade på musik. Vi slappnade av i varandras sällskap nu och han var inte blyg längre. Nu så pratade han öppet om allt.

   ”Min mamma gör mig galen ibland.” sa han. ”Det är som om jag är hennes lilla docka, som hon ska klä på och bestämma över. Men hon är ju min mamma, jag älskar ju henne. Men det blir för mycket.”

   ”Du kanske borde säga det till henne.” föreslog jag.

   Tony skakade på huvudet. ”Hon lyssnar inte. När hon fick veta att jag är homosexuell blev hon först ledsen, sen har hon inte låtsats om det.”

   Jag snörpte på munnen. ”Jag måste säga att jag inte tycker om henne.”

   Han skakade på huvudet. ”Hon är snäll, hon vill det bästa för mig. Bara på fel sätt”

  

Tack vare Richard utsattes jag inte för någon Lindsay på hela veckan och på fredag kväll bjöd han mig på mat. Visserligen på en plats som påminde om McDonalts, men det var gott och ändå trevligt, för vi gick dit så sent att det nästan bara var vi där. Efter det körde han mig till parken som var nära mitt hus och vi promenerade där och pratade om vad vi ville bli.

   ”Jag vill bli rik.” sa Richard. ”Bo i ett stort hus med massor av skivor och filmer.”

   ”Hur har du tänkt göra det, när du tidigare sa att du inte ville jobba?” frågade jag roat.

   ”Gifta mig med en rik kvinna och skilja mig efter några månader.” svarade han, som om det var självklart. ”Kan alla de där blonda Beverllyhills fruarna kan väl jag också.”

   Jag skrattade så mycket att jag fick stödja mig mot honom, för att inte ramla omkull. Skämtet i sig var väl inte så kul, men det var sättet som han sa det som fick mig att garva så hårt.

   Han stannade tills jag fick tillbaka andan, och sedan stod vi kvar där. Han tittade ner på mig och jag tittade tillbaka på honom, med ansikten som bara var tre decimeter ifrån varandra. Hans ögon hade samma nyans som himlen, en sån där perfekt, solig dag. Han böjde sig ner mot mig och jag tänkte att nu, nu jävlar, nu hände det, första kyssen. Herregud. Hur gör man? Borde jag…

   Mer hann jag inte tänka fören Richards läppar hade pressats mot mina. Det pirrade frenetiskt i magen och tankarna snurrade lite. Jag kan inte påstå att hela världen försvann och jag insåg att han var min själsfrände och sånt. Nej. Men kyssen var mycket trevlig, blöt och mjuk. Och jag skulle gärna vilja att den hände igen. 


Kommentarer
Anna

Jätte bra!! :)

2012-12-02 @ 13:12:01

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort