Elle: Kapitel 26- Bitch please

 

  

På måndagen så var jag först osäker på om vi verkligen var ihop nu, jag och Richard. Men den funderingen klarnades snart upp när en av hans kompisar frågade samma sak, och Richard svarade med att ge mig en stor kyss mitt inför allihopa.

   Jag hade min första pojkvän.

   Det är verkligen någonting som jag skulle vilja rekommendera. Varje rast fick sin egen lilla stund av pirr tillsammans med honom och jag kände mig uppskattat på ett helt nytt sätt. Det var som om min kropp inte längre tillhörde mig, utan Richards händer, och hans kropp tillhörde mig. Han hade otroligt mjukt hår, han måste använda något magiskt schampo eller nåt. Jag kunde inte låta bli att röra vid det så fort jag fick chansen.

   Jag visste inte riktigt vad Tony tyckte om det här, han verkade rätt likgiltig. Han hade kanske förutsett det hela tiden. Min mamma och Leah blev i alla fall helt till sig, fast på helt olika sätt. Mamma fick lätt panik och började prata om tonårsgraviditet och om hur viktigt det var att skydda sig. Ganska överdrivet. Det tog flera timmar innan jag lyckades övertyga henne att varken Richard eller jag tänkte på sånt.

   ”Inte nu kanske.” svarade mamma, med vilt uppspärrade ögon.

   Herregud. Såhär reagerade hon inte när Miles fick sin första tjej, den där slampan som jag glömt bort namnet på. Hon som var helt blond och som ingen tyckte om, inte ens min bror själv.

   Sedan var det Leah, ja. Hennes frågor var lika intima som mammas fast hon ville ha precis motsatta svar.

   ”Har du sett honom utan tröja?” undrade hon i telefonen.

   ”Vi har varit ihop i en dag.” upplyste jag henne om.

   ”Ändå.” insisterade hon. ”Ta med honom till ett badhus, då får han chansen att checka in dig i bikini också.”

   ”Så att han kan se min enorma, utputade mage?”

   ”Killar tycker om när tjejer har lite hull, det är nya grejen!”

   Jag skrattade åt henne. ”Nog om mig nu, vad händer där hemma?”

   ”Vaddå nog om mig, tro inte att du slipper undan så lätt!” försäkrade Leah mig om.

   Jag var tvungen att ge henne ytligare tio detaljer om Richard innan hon kunde gå vidare.

   ”Jo, det är slut med Erik nu… Asså han var så himla respektlös så nu är jag tillsammans med David istället, så han är het! Och vi…”

   Hon fortsatte hela kvällen tills min telefon fick slut på batteri.

 

Blickarna som Lindsay sköt mot mig var allt annat än vänliga. Hat och avundsjuka, skulle jag beskriva det som. Nu var det inte bara det att jag fullständigt ägde ut henne på lektionerna, nu hade jag också en pojkvän (någonting hon saknade). Hon verkade också vara fast besluten att ta honom ifrån mig.

   På idrotten för exempel. Hon klädde sig i ett tajt, mycket urringat linne och fick alla killar att tokglo på henne. Men hon tittade bara mot Richard, log bländade mot honom och kastade med håret åt hans håll. När hon fick chansen pratade hon också med honom, om hur ansträngande gympan var och om hur mycket hon svettades.

   Bitch please. Han bryr sig inte. 


Kommentarer
Anna

Jätte bra. :)

2012-12-08 @ 21:26:27

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort